Facebook Facebook Facebook

468x60 Ads

SGK SORULAN KULLANICI SORU VE CEVAPLARI

DİĞER HATA MESAJLARI
VE SGK SORULAN KULLANICI SORU VE CEVAPLARI
1060 - Fatura kayıdını yaparken başvuruya ait faturalanmamış tüm takipler beraber faturalanmalıdır. Lütfen kontrol ediniz." hata mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım? Cevap İçerisinde yatış olan faturalamalarda yatış taburcu tarihinden sonra olan takiplerin ayrı faturalanması gerekir. Hasta önce taburcu edip tekrar takip alınmış ise taburcu tarihine kadar olan takiplerin ayrı, taburcu tarihinden sonra takiplerin ayrı faturalanması gerekir.


SUT'a uygun olarak günde 1 kez damaryolu açılıp, aynı gün IV infüzyon, IV ilaç enjeksiyonu gibi işlemleri kaydetmek istediğimizde, aynı anda faturalanamaz hatası alıyoruz. Ne yapmalıyız? Damaryolu açılması, IV infüzyon, IV ilaç enfeksiyonu gibi uygulamalar için, SUT'a uygun olarak kontroller yapılmaktadır. Detaylı bilgi için SUT'a bakılmalıdır.
Hastane içerisinde farklı branşlardan yatış işlemlerinde takip olacak mı ?
Takip no, her branş için mi alınmış olacak? Farklı branşlarda yatış işlemlerinde, önceki yatış işlemine bağlı takip alınacak. Aynı tedavi devam ettiği sürece takipler bağlı alınacak.
0413
404.280 - 404.340 SUT kodları aralığında işlem gönderiliyorsa, sorgu türü 9 olmalıdır.
404280 - 404340 arasında SUT Kodlu işlemleri gönderiyor iseniz, soru türünüzün 9 olması gerekir. Hata mesajı, bu bilginin yanlış gönderildiğini size bildiriyor.
Yapılan işlemleri yeniden Medula-Ödeme Sorguya göndermeli, gönderilen bilgilerde soru türü 9 olmalıdır.
Hafta içi yatan hasta , hafta sonu taburcu edilirse, hasta ilk merkezden sistem üzerinden taburcu yapılmadığı için başka bir merkeze hafta sonu başvurursa, yapılacak işlemler nelerdir? Acilde hastanın diğer hastanedeki yatışını otomatik olarak kapatıyoruz. Ama hastanın poliklinikten başvurması durumunda, 2. hastane bağlı olduğu il müdürlüklerini arayarak yatışın kapatılmasını isteyebilir.



Hasta aynı gün içerisinde yoğun bakım servisine yatırlıdı ve yoğun bakımdan çıkarıldı. Hastanın tedavisine bir başka serviste devam edildi.Yatak ücreti nasıl talep edilmelidir? Aynı gün içerisinde yoğun bakım servisinde yatırılan ve çıkarılan hastanın tedavisine bir başka serviste devam edilmiş olsa bile yoğun bakım için yatak ücreti talep edilebilir. Ancak gündüz yatak ücreti olarak yoğun bakım için yatak ücreti talep edilebilir.
Tanı amaçlı günü birlik tedavinin içeriği hakkında bilgi verebilir misiniz? Günü birlik tedavinin kapsamı neleri içermektedir? Günü birlik tedavi, 24 saati geçmeyeceğine karar verdiğiniz yatış tedavileri için kullanılır. Diyaliz, ESWL, Ekstrakorperal fotoferez ve tüp bebek tedavilerinde günü birlik ilk takip alınır. Onkolojik tedavide, ayaktan alınan ilk takibe bağlı günü birlik takip alınabilir.
Ödeme sorgu sonucunda "KETEM sadece ayaktan tedavilerde gelebilir." hata mesajı aldım. Ne yapmalıyım? Nerede hata yapıyorum? Sorgu türü KETEM olan hastanın takibini alırken tedavi türünü A (ayaktan) seçilmelidir.
0428 İşlem bilgilerini ödeme sorguya gönderdim. İşlem Hatalı sonucu aldım.
FTR işlemleri ESWT işlemleri ile aynı günde faturalandırılamaz.
Nerede hata yapmış olabilirim? SUT gereği, bir hastaya aynı gün içerisinde FTR ve ESWL işlemi yapılamaz. Medula'ya gönderdiğiniz hatalı gönderilen işlem bilgisini siliniz.
Aynı gün içerisinde yoğun bakımda yatırılan ve çıkarılan hastanın, tedavisine başka bir serviste devam edildiğinde yatak ücreti nasıl ödenir? Aynı gün içerisinde yoğun bakım servisinde yatırılan ve çıkarılan hastanın tedavisine başka bir serviste devam edilmişse, yoğun bakım için yatak ücreti talep edilebilir, ancak yoğun bakım yatak ücreti, gündüz yatak ücreti olarak talep edilmelidir.
Ödeme sorgu sonucunda "Tam zamanlı olmayan doktor Kardiyoloji işlemi gönderemez" hata mesajı alıyorum? Nerede hata yapıyorum? Ne yapmalıyım? Hata mesajı aldığınız takip numarası altında Kardiyoloji işlemi yapan doktorun tam zamanlı doktor olması gerekmektedir. İşlemi yapan doktorun tesisinizde tam zamanlı olarak çalışıp-çalışmadığını kontrol ediniz.
Hiçbir sosyal güvencesi olmayan 18 yaşın altındaki çocukların tescil işlemi nasıl yapılmaktadır? Hiçbir sosyal güvencesi olmayan 18 yaşın altındaki çocuklar adına Kurumumuz tarafından sağlık hak sahipliği oluşturulmuştur. Buna rağmen provizyon alamayanların SGK İl/ SGK Merkez Müdürlüklerimize müracaat etmeleri gerekmektedir.
18 yaş altı işlemlerde, yeni doğan provizyonu alırken, kimlik alındığı tarihten önceki işlemler için ne yapılabilir? Annenin de sosyal güvenliği yok ise ne yapmamız gerekiyor? 18 yaş altı provizyon alırken, bebeğin kimliği çıkmamış ise; annenin üzerinden provizyon alınması gerekir. Annenin sosyal güvencesi yok ise; manuel faturalama yapılmalıdır.


Aynı gün içerisinde yatış yapılan ve taburcu edilen yoğun bakım hastaları için yatak ücreti nasıl ödenir? Aynı gün içerisinde yatış yapılan ve taburcu edilen yoğun bakım hastaları için gündüz yatak ücreti talep edilmelidir.
Avrupa Şampiyonu Sporcuyum. Sağlık yardımından yararlanabilir miyim? Bunun için nereye müracaat etmem gerekir? Devlet Sporcusu ünvanı verilerek Kurumumuz tarafından aylık bağlanan kişiler sağlık hak sahipliğinden faydalanabilirler. Bunun için SGK İl /SGK Merkez Müdürlüklerine müracaat etmeniz gerekmektedir.
Hizmet kayıt işlmeleri sırasında işlem tarihini yanlış girmişim. Nasıl düzeltebilirim? Kaydedilen işlemi silip yeniden kaydetmelisiniz.
Ödeme sorgu işlemi sonucunda "Acil Tıp branşından gelen ödeme sorguların provizyon türü "ACİL" olmalıdır." hata mesajını aldım. Ne yapmalıyım? Hata aldığınız takip numarası altında gönderilen işlem bilgilerini inceleyiniz. Provizyon türü ACİL değil ise, işlem bilgilerini düzelttikten sonra, yeniden, ödeme sorgu işlemi için Medula'ya gönderin
Ödeme sorgu sonucunda, yoğun bakım yatak kodları için, "Yatak kodunu yatış işlemleri altında kaydetmelisiniz" hata mesajını alıyorum. Ne yapmalıyım? Hastanın yatak kodunu "Yatış İşlemleri (Y001)" olarak kaydetmelisiniz. Yatak Kodu bilgisini düzelterek yeniden ödeme sorgu işlemine göndermelisiniz.
Eski tarihli Sağlık Raporları kullanılabilecek mi? 2008 yılı Sağlık Uygulama Tebliği'ne uygun olmayan raporlar, 1 Ocak 2009 tarihinden sonra geçersizdir. Ancak, Kurum bilgisayar sistemine süresiz olarak kayıt yapılmış sağlık raporları, 15 Haziran 2009 tarihine kadar geçerli kabul edilecektir.Ayrıca eski raporlardaki eksikliklerin 2008 yılı Sağlık Uygulama Tebliği'ne uygun şekilde tamamlanması durumunda, bu raporlar da kullanım sürelerinin sonuna kadar geçerli olacaktır.
Hasta 18 yaş altında ve sosyal güvencesi yok. Provizyon alamıyorum. Ne yapmalıyım. Hastanın 18 yaş altı sosyal güvencesi yok ve provizyon alınamıyorsa, hasta il müdürlüğüne müracaat etmeli, sağlık hizmetlerinden yararlanmak istediğini belirterek TC Kimlik numarasının sisteme kaydedilmesini istemelidir. Lütfen hastayı bilgilendiriniz.
Kaydedilen hizmetin, örneğin; tarihini değiştirmek istersek nasıl yapacağız? Kaydedilen işlemi silip tekrar kaydedeceksiniz.


Ek 8-A’dan bir hizmeti çevrimiçi kaydederken, tanı girmek zorunda mıyız? Tanı bilgisi her yerde zorunludur.
Hasta; gece 23:30’da acil gelip, 03:00’da çıkarsa, takibi de günü birlik seçilirse, tarih değiştiği için günü birlik seçilmemesi mi gerekiyor? Sistem kontrolü, saat bazlı mı yoksa tarih bazlı mı yapılacak? 24 saati geçmediği için, günü birlik seçilmesinde bir sakınca yok.
Hasta 3-4 ay yattığı sürece, taburcu olmadan hastayı faturalayamayacak mıyız? Evet, yatan hastanın çıkışını yapmadan yani taburcu etmeden, hastanın işlemlerini faturalayamayız.
Diyaliz, günü birlik gönderildiği zaman, yatak bilgisi ve laboratuvar hizmetleri gönderilecek mi? Hayır, yatak bilgisi gönderilmeyecek, laboratuvar hizmetleri gönderilebilir.
Yoğun bakımlarda, uzun süreli yatışlarda, hastanın diyaliz ihtiyacı olan durumlarda, paket program dışında faturalandırma yapılabilecek mi? Kurum, ek ödeme alabilecek mi? Medula V3’te bununla ilgili bir düzenleme var mı? Hastayı taburcu etmeden hiçbir takibini faturalayamazsınız.
Farklı tesiste, dahiliye için takip alınmış ve sonraki gün bizim tesisimizde genel cerrahi için takip alınıp, bu takibe bağlı olarak dahiliye branşından yatışı için bağlı takip alınabilir mi? Genel cerrahi takibi üzerinden alınan takibe bağlı olarak, yatış için dahiliye branşından bağlı takip alınabilir. Aynı branş için, 10 günlük süre kontrolü yatan hasta durumunda geçerli değildir.
18 yaş altı işlemlerde, yeni doğan provizyonu alırken, kimlik alındığı tarihten önceki işlemler için ne yapılabilir? Annenin de sosyal güvenliği yok ise ne yapmamız gerekiyor? 18 yaş altı provizyon alırken, bebeğin kimliği çıkmamış ise; annenin üzerinden provizyon alınması gerekir. Annenin sosyal güvencesi yok ise; manuel faturalama yapılmalıdır.


Hasta taburcu edildikten hemen sonra, Medula V3’e bilgi gönderilmesi zorunlu mu? 1-2 gün sonra gönderildiğinde ne tür sorunlar çıkar? Hastanedeki yatışını tamamlar tamamlamaz , hastanın çıkışı yapılmak zorundadır. Yoksa (acil hariç) hiç bir şekilde hastaya provizyon alınamaz. İlk hastane, hasta bir hastanede yatıyor görünüyorsa , hiçbir yerden provizyon alamayacağından , diğer hastaneyi il müdürlüğünü arayarak yatışın kapatılmasını istemek durumunda bırakır.
Hastanede yatışı olan bir hasta, çıkışı yapılmadan özel diyaliz merkezinde tedavi olabilir mi?
(Hasta hemodiyaliz sırasında özel merkezde tedavi olup, hastaneye dönüş yapmak istiyor.) Hastanede yatışı olan bir hasta, diyaliz merkezine gidip günü birlik bağlı takip alarak tedavisini olur ve yatışı devam eden hastaneye geri döner.

Hastane içerisinde farklı branşlardan yatış işlemlerinde takip olacak mı ?
Takip no, her branş için mi alınmış olacak? Farklı branşlarda yatış işlemlerinde, önceki yatış işlemine bağlı takip alınacak. Aynı tedavi devam ettiği sürece takipler bağlı alınacak.
Hastanın epikrizinde 255 karakter hangi alan için geçerli? Bu alan yetersiz. Faturadaki açıklama alanı 255 karakter. Sistemi zorlamamak adına, şu an için bir değişiklik yapılması düşünülmüyor.
Diyaliz Merkeziyiz. Medula Ver.2 de diyaliz için ay başında tek takip alarak işlemleri bu takip ile gönderiyorduk. Medula Ver.3 te takip alma işlemi (Hasta Kabul işlemi) nasıl yapılmalıdır? Diyaliz Merkezleri için Ver.2 de soylediğiniz üzere ay başında tek takip alarak gönderme işlemi Medula Ver.3 için de geçerlidir. Ay başında tek bir takip alıp, tüm ay içerisindeki seanslarınızı bu takip altında işleyebilirsiniz.
Hastanemizde yatan bir hasta taburcu edildi. "Hasta Çıkış Kayıt" işlemini yanlış yaptım. Ne yapmalıyım? Medula Sisteminde Hasta Çıkış İptal metodu mevcuttur. Bu metod kullanılarak yanlış girilmiş olan taburcu tarihi (hasta çıkış tarihi) ileri bir tarihe ötelenebilir, geçmiş bir tarihe çekilebilir veya tarih bilgisi silenerek hasta tekrar taburcu edilmemiş durumuna getirebilir. (Bu metodu, kullanmak için, kullandığınız yazılımın kullanma kılavuzuna ya da yazılımcınıza başvurmalısınız.)
Hastanın bilgilerini ödeme sorguya gönderdiğimiz zaman "Ayaktan tedavilerde yatış işlemi gönderilemez." hata mesajı almaktayız. Ne yapmalıyız? Tedavi türü ”AYAKTAN” olan işlemlerin içerisinde yatış bilgileri gönderilemez. Bu tür işlemlerde, günübirlik yatış bilgisi de dahil olmak üzere, yatış bilgileri gönderildiğinde yatış işlemleri için Medula tutar bilgisi döndürmez, ancak diğer işlemlere ilişkin tutar bilgileri döndürür.
Hata Kodu: 1060 - "Fatura kayıdını yaparken başvuruya ait faturalanmamış tüm takipler beraber faturalanmalıdır. Lütfen kontrol ediniz." hata mesajı alıyorum. Ne yapmalıyım? Cevap İçerisinde yatış olan faturalamalarda yatış taburcu tarihinden sonra olan takiplerin ayrı faturalanması gerekir. Hasta önce taburcu edip tekrar takip alınmış ise taburcu tarihine kadar olan takiplerin ayrı, taburcu tarihinden sonra takiplerin ayrı faturalanması gerekir.
Hastanın işlemlerini ödeme sorguya gönderdiğimizde cevap olarak hata kodu ''0733 - Talep edilen hizmet için seans gün sayısı aşılmıştır '' mesajı gelmektedir ne yapmammız gerekiyor? Hasta tesise başvurduğu zaman online diyaliz talebi mutlaka gerçekleştirilmelidir. Online alınmadığı durumlarda hasta başka tesislere de başvurmuş olabilir ve tesis daha sonra bu seansları giremez. Bu durumda 733 hatası ile karşılaşır. Bazı tesislerin aynı gün için 1 den çok talep ettiği fark edilmiştir.Bu durumda da 733 hatası alırlar. Bu hatayı aldığınızda öncelikle seans talep bilgilerinizin doğru olduğundan emin olmalısınız. Hatalı olduğunu fark ettiğiniz taleplerinizi silebilirsiniz. Birden fazla takip altında seans gönderimi yaptıklarında 733 hatası ile karşılaşılır. Tesis, hastaya o dönem içinde talep ettiği hizmetleri aynı takip numarası ile sisteme kaydetmelidir. Tek bir takip numarası altında birden çok talep sisteme kayıt edilebilir.
Medula' ya gönderdiğimiz ödeme sorgumuza cevap olarak ''0363- 405010 - 405050 arasında diş bütçe kodu gönderilmiş ise 405010 - 405050 aralığında bütçe kodu ile birlikte aynı dişe uygulanamaz" hata kodu dönmüştür. Neden? Daha önce herhangi bir diş için bir diş çekim işlemi yapılmış ise, bu dişe ikinci kez 405010 - 405050 aralığındaki bütçe kodları ile ilgili işlemlerin yapılmasına izin verilmez. Hata aldığınız hastaya yapmış olduğunuz diğer işlemleri kontrol etmelidir. Aynı dişe daha önceden yapılmış bir işlem var ise ikinci kez bu işlem için gönderim yapılamaz.
Hata Kodu: 0558 - Sevk eden takibin yatışı provizyon tarihinde kapanmıştır. Bu nedenle bu takibe bağlı takip alamazsınız; hata mesajını alıyorum.
(Hasta nöroloji servisine yatmış, daha sonra yoğun bakıma servisine nakledildiğinde yatan bağlı takip almak istediğimizde bu hata ile karşılaşıyorum). Nerede hata yapıyorum? Yatış kapatıldığı için ilk ayaktan takibe bağlı yoğun bakım yatan takibi almalısınız.
Hastahanemizden kaynaklanan teknik bir hata nedeniyle, yatışına karar verilen hastaya yatış işlemi için bağlı takip almadık. Hasta taburcu edildikten sonra bağlı takip almak istedik ancak alamadık. "hastanın 11.06.... kodlu tesiste ../04/2009 tarihinde yatışı vardır. Bu nedenle geriye dönük ucu açık yatış alamazsınız." hata mesajı aldık. Ne yapmalıyız? Hasta taburcu edildikten sonra " yatış bitiş tarihi" girilerek kapalı yatış alınmalı ve hizmet bilgileri gönderilmelidir. Tarif edilen işlemi yapmak için kullandığınız yazılım klavuzuna ya da yazılım şirketine başvurmalısınız.
Ödeme sorgu işlemi sonucunda "Acil Tıp branşından gelen ödeme sorguların provizyon türü "ACİL" olmalıdır." hata mesajını aldım. Ne yapmalıyım? Hata aldığınız takip numarası altında gönderilen işlem bilgilerini inceleyiniz. Provizyon türü ACİL değil ise, işlem bilgilerini düzelttikten sonra, yeniden, ödeme sorgu işlemi için Medula'ya gönderin.
Hastanın acilde tedavisi yapılmıştır. Daha sonraki günlerde pansuman işlemleri tesisimizde yapılmıştır. Ödeme sorguya pansuman işlemlerini gönderdiğimde fiyat 0 (sıfır) TL dönüyor Mart 2008 tarihinden sonra, muayene işlemi olmadan pansumanlar için tutar dönmemektedir. Pansuman işlemi, muayene işlemi ile birlikte gönderilmelidir.

1 yorum:

{ Joy Smith } at: 16 Ocak 2018 11:21 dedi ki...

Sıkışmış yayınlar! Kendi tanınmış bilginiz mükemmel. Beni şahsen bilgilendirmekle ilgili çok teşekkürler. Daha fazla öğrenmek için iletişim kuracağım.
en iyi beyin cerrahı

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Medula Hakkında Herşey © 2011 Designed by Maiahost Web Hosting introducing the cheapest CPanel Hosting on Fast, Non-Overloaded Shared and Semi-Dedicated Servers